Programma overzicht individuele één op één verkooptraining
Succes komt niet vanzelf zoals u weet. Maar u heeft er wel invloed op!
Wat zijn de verkoopaspecten die er toe doen voor succes? Maak uw keuze uit onderstaande 10 hoofdthema's.
Het trainingsprogramma wordt samengesteld op basis van uw keuzes.
Intensief wordt getraind op 3 tot 4 hoofdthema's in de 4 uur durende training(en).
1. U zelf uitnodigen voor gesprek
- Wat zijn de verschillen tussen hete, warme, koude en lauwe acquisitie
- En welke van deze vormen past het beste bij u
- Hoe schrijft u een acquisitiebrief die wel het gewenste resultaat levert
- Hoe volgt u telefonisch uw acquisitiebrief aansluitend professioneel op
- Wat bespreekt u wel en wat niet tijdens dat telefoongesprek
- En hoe maakt u een professionele indruk nog voordat u uw toekomstige relatie, of huidige even `niet actieve` relatie,
persoonlijk ontmoet.
2. Hoe komt u aan tafel bij uw klant / prospect
- De 8 stappen van het telefoonscript
- Maken van een telefonische afspraak met bestaande en nieuwe klanten
- Omgaan met bezwaren aan de telefoon
- U heeft een afspraak, wat wel en niet te doen
- Maken van de afspraakbevestiging per mail / brief.
3. Hoe besteedt u uw tijd zo effectief mogelijk
- De 8 hoofdfasen van het professionele verkoopgesprek
- Wat is klantgerichtheid en waarin maakt u het verschil t.o.v. de concurrentie
- De juiste voorbereiding op het acquisitiegesprek, waaruit bestaat die
- Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de branche en bij uw klant / prospect
- Voorbereiden van afspraken voor de komende periode voor meer rendement.
4. Hoe achterhaalt u de ware klant behoefte
- De verschillende vraagstellingtechnieken
- Koopmotieven, wat zijn de rationele én emotionele motieven
- Wat is de echte klantbehoefte en hoe komt u daar achter
- Wat wil de klant nu eigenlijk
- Waarom `koopt` de klant nog niet alles bij u?
- Hoe achterhaalt u hoeveel budget er beschikbaar is
- Wie neemt uiteindelijk de beslissing, en hoe komt u daar achter
- Wat zijn de criteria om de opdracht - akkoord binnen halen.
5. Presenteren met succes van uw voorstel
- Presenteren in de vlieger structuur van uw product en dienstverlening
- Demonstreren van uw voorstel op onderscheidende wijze
- Wat zijn de kenmerken en aansprekende voordelen van uw product, dienst en uw organisatie.
- Hoe helpt u uw huidige klant of prospect in te stemmen met uw voorstel.
6. Inspelen op gedrag. Hoe doet u dat?
- Zicht krijgen op hoe u zelf overkomt bij anderen, klanten en uw collega’s
- Herkennen van de verschillende gedragsvormen bij de klant
- Uw presentatie aanpassen aan het gedrag van uw klant
- Weten om te gaan met dominant, sociaal en afstandelijk gedrag
- Oefenen met de verschillende vormen van gedrag
- Zicht krijgen op uw eigen commerciële kernkwaliteiten.
7. Klantgericht communiceren per mail of brief
- Hoe schrijft u een commerciële brief
- E- mailen op klant- en onderscheidende wijze
- Reageren op aanvragen via de mail, per telefoon
- Op onderscheidende wijze, waardoor voor u wordt gekozen
- Bellen en of mailen naar aanleiding van een aanvraag.
8. Offertes schrijven die scoren
- Standaard offertes scoren niet, wat moet u doen
- Hoe schrijft u een aansprekende opening
- Hoe houdt u de aandacht vast van de lezer
- Hoe omschrijft u klantgericht uw prijs en condities
- Hoe helpt u uw prospect / klant om in te stemmen met uw offertevoorstel
- Afsluiten van de offerte en het initiatief behouden. Hoe doet u dat?
- Opvolgen van de offerte. Hoe doet u dat succesvol.
- De kracht van e-mailen en offreren.
9. Hoe krijgt u meer aanvragen via uw website
- Wat is de functie van uw website
- Hoe krijgt u een toppositie binnen Google; en wat wil Google
- Wat verwachten bezoekers van uw site
- Hoe houdt u bezoekers vast op uw site
- Welke call to action knop werkt wel
- De kracht van referenties, wat komt daarbij kijken
- Welke Key-words en titelpagina’s trekken bezoekers naar uw site.
10. Klantgericht acquireren aan de telefoon bij bestaande relaties
- Wat verwacht de opbeller
- Hoe overtreft u de klantverwachtingen
- Waarin maakt u aan de telefoon het verschil t.o.v. de concurrent
- Contact houden na het gesprek, hoe doet u dat
- Klachten zijn kansen, hoe benut u deze maximaal
- Meer ` verkopen` aan de lijn, 5 tips.