Verkooptraining Vertegenwoordigers
Word ook Top Verkoper
Succes heeft u zelf in de hand! Maar komt niet vanzelf zoals u weet. Wat zijn de verkoop- advies aspecten die er toe doen voor succes in de verkoop? Maak uw keuze uit onderstaande onderwerpen. U heeft keuze uit 15 onderweroen. Op basis van uw keuzes wordt het verkooptrainingsprogramma samengesteld van 4 uur. Of meerdere keren van 4 uur trainen.
Maak uw keuze: 3 onderwerpen per training van 4 uur.
15 onderwerpen waarop intensief wordt getraind. Stel zelf uw programma samen van 4 uur.
Brochure aanvragen |
1. TCM, Time & Customer Management
- Hoeveel actieve klanten heeft u?
- Wie zit in uw top 25, wie nog niet en waarom en hoe in die Top 25 te krijgen
- Hoeveel tijd besteedt u aan de top 25?
- Waar liggen de groei mogelijkheden en hoe profiteert u daarvan.
2. Wat maakt u tot een echte professional in uw vak.
- De 8 hoofdfasen van het professionele verkoopgesprek
- Wat is klantgerichtheid en waarin maakt u het verschil t.o.v. de concurrentie
- De juiste voorbereiding op het verkoopgesprek, waaruit bestaat die
- Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de branche en bij uw klant / prospect
- Voorbereiden en maken van afspraken voor de komende periode voor meer rendement.
3. Hoe komt u aan tafel bij uw prospect / klant
- De 8 stappen van het telefoonscript
- Maken van een telefonische afspraak met bestaande en nieuwe klanten
- Omgaan met bezwaren aan de telefoon
- U heeft een afspraak, wat wel en niet te doen
- Maken van de afspraakbevestiging per mail.
4. Hoe achterhaalt u de ware klant behoefte.
- De verschillende vraagstelling technieken
- Koopmotieven, wat zijn de rationele én emotionele motieven
- Wat is de echte klantbehoefte en hoe komt u daar achter
- Wat wil de klant nu eigenlijk
- Waarom koopt de klant nog niet bij u?
- Hoe achterhaalt u hoeveel budget er beschikbaar is
- Wie neemt uiteindelijk de beslissing, en hoe komt u daar achter
- Wat zijn de criteria om de opdracht binnen halen.
5. Presenteren met succes van uw voorstel?
- Presenteren in de vlieger structuur van uw product en dienstverlening
- Demonstreren van de oplossing op onderscheidende wijze
- Wat zijn de kenmerken en aansprekende voordelen van uw product en uw organisatie
- Hoe helpt u uw klant / prospect in te stemmen met uw voorstel.
6. Inspelen op gedrag. Hoe doet u dat succesvol?
- Zicht krijgen op hoe u zelf overkomt bij anderen, klanten en uw collega’s
- Herkennen van de verschillende gedragsvormen bij de klant
- Uw presentatie aanpassen aan het gedrag van uw klant
- Weten om te gaan met dominant, sociaal en afstandelijk gedrag
- Oefenen met de verschillende vormen van gedrag.
7. Hoe presenteert u klantgericht uw prijs en condities?
- Prijspresentatie, de 6 verschillende vormen
- Presenteren van uw prijs
- De condities van uw organisaties klantgericht verwoorden
- Presenteren van de offerte bij de klant / prospect
- Herkennen van koopsignalen en daar professioneel op inspelen.
8. Resultaatgericht het verkoopgesprek afsluiten. Hoe en waarom zo!
- Bezwaren overwinnen
- Afsluiten van het verkoopgesprek. 8 verschillende vormen
- Nazorg = Voorzorg
- Omgaan met klachten
- Klantgerichte nazorg voor enthousiast terug kerende relaties.
9. Ontvangst van klanten / prospects op kantoor. Waarin maakt u het verschil?
- De “tent” is net zo belangrijk als de ‘vent’
- Waarin maakt u het verschil
- Uw toevoegende waarde bij klantontvangst op de zaak
- Gastheer / gastvrouw zijn, wat betekent dat
- Hoe overtreft u de verwachtingen van de gast(en)
- Wat zijn de doelstellingen van uw bezoeker en van u
- Presenteren voor kleine (2-5) en grote gezelschappen
- Rondleiden door de zaak, wat wel en niet te doen
- Afsluiten en vervolg actie
- Afscheid nemen en follow-up.
10. Succesvol demonstreren | testen | proefopstelling. Wat komt daarbij kijken?
- Waarom testen en hoe zet u een proef op
- Wat spreekt u van te voren af
- Hoe evalueert u tussentijds en na afloop
- Hoe zet u een resultaatgerichte demonstratie op
- Wie doet mee, wie zijn uw concurrenten
- Wat wel en wat zeker niet te doen bij een demonstratie
11. Klantgericht communiceren per mail of brief.
- Hoe schrijft u een commerciële brief
- E- mailen op klant- en onderscheidende wijze
- Reageren op aanvragen via de mail, per telefoon
- Bellen en mailen naar aanleiding van een aanvraag.
12. Offertes schrijven die scoren.
- Standaard offertes scoren niet, wat moet u doen
- Hoe schrijft u een aansprekende opening
- Hoe houdt u de aandacht vast van de lezer
- Welke persoonsvorm spreekt wel aan
- Hoe omschrijft u klantgericht uw prijs en condities
- Hoe helpt u uw prospect / klant om in te stemmen met uw offertevoorstel
- Afsluiten van de offerte en het initiatief houden. Hoe doet u dat?
- Opvolgen van de offerte. Hoe doet u dat succesvol.
13. Leren acquireren. Nieuwe klanten werven hoe doet u dat?
- Wat is het succes achter professioneel acquireren
- Welke vormen zijn succesvol en welke past het beste bij u
- Hoe doet u acquisitie aan de telefoon en hoe via de mail
- Wat is de beste ‘binnenkomer’ aan de telefoon
- Hoe krijgt u de aandacht en hoe kruipt u in de huid van de prospect
- De rode loper uitleggen voor u zelf hoe doet u dat.
14. Uw succes in het buitenland. Wat zijn de tips voor uw succes over de grens!
- Wat willen buitenlandse klanten vandaag de dag
- Wat zijn hun verwachtingen
- Hoe ziet de buitenlandse klant u en hoe ziet u uw relatie
- Hoe herkent u het gedrag van uw klant
- Wat zijn de etiquette in het buitenland. Zoals in Duitsland, België, Korea, Japan U.S. China en Singapore bijvoorbeeld
- Wat zijn de do’s en don’ts in het buitenland.
15. Verkopen op beurzen. Hoe maakt u van uw beursdeelname een succes?
- Wat zijn uw doelstellingen, waaruit bestaat de juiste voorbereiding
- Wat moet u 4 weken voor de beurs geregeld hebben
- Hoe haalt u bezoekers uit het gangpad uw stand in
- Hoe spreekt u bezoekers klantgericht aan
- Waarom met u in “zee”gaan en niet met uw buurman
- Met wie heeft u te maken. Een beslisser, gebruiker of een beïnvloeder en hoe komt u daar achter
- Het succes achter een goed beurs formulier
- Demonstreren en afsluiten op de beurs, hoe doet u dat
- De juiste bedankbrief; wat wel en niet verwoorden
- Na bellen van de beursbezoekers. Hoe doet u dat succesvol.
Tarieven trainingen
_______________________________________________________________________________________________________
Trainingen zijn intensief, maatwerk en afgestemd op uw situatie en wensen
Deelnemers |
Tijdvak |
Tarief training |
1 - 2 deelnemers |
4 uur training |
380,- voor één deelnemer. |
3 - 4 deelnemers |
4 uur training |
585,- totaal. |
5 - 8 deelnemers |
4 uur training |
885,- totaal . Bij deelname van meer dan 8 personen wordt |
Trainingen worden gegeven bij u op het bedrijf, op een locatie naar keuze of bij Sales Training Nederland.
Tarieven zijn inclusief Sales Training Nederland Werkboek en exclusief btw en kilometerreistijd vergoeding 0.38.
__________________________________________________________________________
Sales Training Nederland | Engelenburgerlaan 14 | 6971 BW Brummen | 0575 56 64 13 info@salestrainingnederland.nl